9.5 C
Wrocław
środa, 28 września, 2022

Czy restauracje powinny współpracować z influencerami? MADE RESTAURANT 2018

Ty jesz za darmo w restauracjach? To jedno z najczęściej zadawanych mi pytań przez znajomych, czytelników, właścicieli innych restauracji. Nie, nie jem za darmo. Za swoje jedzenie płacę zawsze jak każdy inny gość, bo i dlaczego miałbym nie płacić za coś, za co ktoś ponosi konkretne koszty. Każdorazowo, kiedy zdarza się taka sytuacja, w której otrzymuję propozycję niepłacenia za rachunek, czuję się skrępowany i mimo wszystko naciskam na uregulowanie należności. Czy restauracje płacą ci za opinię? Nie, nie płacą, choć wielu w dalszym ciągu twierdzi, że tak się dzieje. Czy jest pole do współpracy na linii – bloger/influencer a restauracja? Zdecydowanie tak.

Skąd taki wstęp? Otóż 29 października w DoubleTree by Hilton Hotel w kompleksie OVO poruszymy taki temat wraz z Agnieszką Szydziak z Have a bite, Bartkiem Deryło z Krasnolóda oraz dziennikarzem Radia Wrocław, Michałem Hamburgerem. Dokładny temat naszej pogadanki podczas konferencji MADE RESTAURANT 2018 to: Siła influencer marketingu – jak tanio, uczciwie i skutecznie promować restaurację.

W trakcie dyskusji postaram się odsłonić kulisy działalności blogerskiej w odniesieniu do współpracy z restauracjami. Czy taka współpraca w ogóle istnieje, czy ma sens, czy jest etyczna, opłacalna, co ewentualnie daje samej restauracji, a także jaki ma wpływ na relacje z czytelnikami. Większość z Was pewnie wie jak funkcjonują WPK, inni mogą przeżyć szok, a jeszcze inni dowiedzą się gdzie i jakich influencerów szukać, aby skutecznie rozwijać własny gastro biznes.

MADE RESTAURANT to jednak nie tylko występ mój oraz moich współtowarzyszy. Ba, powiem więcej, nasze prelekcja czy też dyskusja, będzie tylko jedną z kilku niezwykle ciekawych elementów wydarzenia. W porównaniu z poprzednią edycją postanowiono zmniejszyć liczbę paneli, aby ułatwić ich odbiór gościom oraz wykorzystać w jak najlepszy sposób potencjał zaproszonych rozmówców, specjalistów, właścicieli restauracji, kelnerów czy Szefów Kuchni.

Dla kogo jest MADE RESTRAURANT 2018? Dla osób już działających w gastronomii – właścicieli, managerów, Szefów Kuchni, osób z obsługi. Dla producentów i dostawców, mogących złapać niezbędne kontakty ze zgromadzonymi w jednym miejscu ludźmi z wrocławskiej gastronomii. W końcu Made Restaurant to także dobre pole do popisu dla specjalistów od PR, bo tematyka promocji restauracji będzie poruszana w trakcie całego dnia wielokrotnie, a u wielu z właścicieli na pewno zapali się lampka informująca o konieczności rozruszania promocji własnej działalności.

Ogólnie w trakcie całego dnia wysłuchać będzie można specjalistów z wielu branż, a tematyka MADE RESTAURANT 2018 została podzielona na cztery główne bloki na temat: motywacji, zarządzania, innowacji oraz marketingu. Dla każdego coś ciekawego, a patrząc po nazwiskach uczestników, wierzę że warto wysłuchać każdej części.

Co mnie interesuje najbardziej, poza oczywiście panelem, w którym wystąpię osobiście? Na pewno rozpoczynająca się o 9.50 dyskusja bardzo na czasie, a więc: Nowa generacja kelnerów. Jak zmotywować i zatrzymać najlepszego kelnera? Debatę poprowadzą Agnieszka Małkiewicz i Katarzyna Derdzińska z Made, a o problemach toczących całość gastronomii – od tej najmniejszej po najbardziej zaangażowaną, debatować będą m.in. Sławomir Sochaj z Winicjatywy, a także dwie osoby związane z miejscowymi restauracjami – Anna Zielińska z Zamku Topacz oraz Sylwester Szymczak z Przystani. Temat ważny zwłaszcza w obliczu trudności z utrzymaniem stałej kadry pracowniczej oraz problemów z zachęceniem młodzieży do rozwijania swojej wiedzy.

BILETY NA MADE RESTAURANT WROCŁAW

Kolejna debata, w samo południe, poruszy kwestie finansów. Inwestycje czy oszczędzanie. Którą drogę i na jakim etapie wybrać, by osiągnąć lub zwiększać zyski? Mocna obsada, co zapowiada ożywioną, ale i merytoryczną dyskusję. Właściciel La Maddaleny, Maciej Nowaczyk na podstawie własnych doświadczeń z prowadzenia restauracji na ulicy Włodkowica, podpowie w jakim momencie warto przemyśleć i zmienić strategię. Udział uznanego w całej Polsce Szefa Kuchni i właściciela kilku restauracji, Przemka Błaszczyka stanowi gwarancję udanej debaty, w której udział wezmą również Maciej Knyrek z Hospitality Consulting oraz Piotr Sroczyński z Winterhalter. 

O 14.05 Hanna Wencko z Aviko poprowadzi prelekcję na temat Trendów w gastronomii oraz zapewne utwierdzi nas wszystkich w przekonaniu, że warto być nie o krok, a trzy przed wszystkimi w momencie myślenia o własnym gastro biznesie. Opcja niezwykle interesująca na pewno dla osób dopiero wchodzących na rynek, ale i starych wyjadaczy, którzy mają okazję uzmysłowić sobie, że tylko śledzenie trendów i rozwój może wpłynąć pozytywnie na postrzeganie oraz utrzymanie się w biznesie.

Z wielką uwagą posłucham o godzinie 15.00 właścicielki Dinette, Jolanty Jurkowlaniec, która wraz z Aleksandrą Batko z AGED, postarają się odpowiedzieć na pytanie: Czy fine dining w Polsce ma biznesowy sens?  Warto też wytrzymać do godziny 16.00, kiedy to Piotrek Staszczyński z Pasibusa opowie trochę o imperium medialnym, jakie udało się stworzyć całej ekipie Pasibusa. Z kolei pół godziny później na scenę wyjdę ja oraz moi towarzysze dyskusji na temat współpracy restauracji influencerami.

Pełny program MADE RESTAURANT 2018 we Wrocławiu tutaj.

Prelekcje, debaty, wykłady, to jedno, ale tak naprawdę wielkim atutem MADE jest możliwość porozmawiania z każdym, z kim tylko ma się ochotę. Każdy z prelegentów, każdy z gości jest na wyciągnięcie ręki. Wystarczy zagadać, umówić się na współpracę, pomoc, na kawę. Niewiele jest wydarzeń przyciągających tak dużo osób z branży, dlatego ten aspekt społeczny uważam za ogromny atut.


Jeśli jeszcze nie zdecydowaliście się na zakup biletu (tutaj), mam dla Was małą, a właściwie wcale nie taką małą niespodziankę. Możecie wygrać dwie pojedyncze wejściówki na MADE RESTAURANT 2018, które odbędzie się 29 października we Wrocławiu. Co zrobić, aby wygrać jedno z dwóch podwójnych zaproszeń o wartości 430 zł netto?  Wystarczy w komentarzu pod tym wpisem na Facebooku (tutaj) napisać jakie mogą być zalety współpracy z blogerami czy influencerami dla restauracji.

Spośród najciekawszych odpowiedzi wybiorę dwie, których autorzy otrzymają wejściówki na konferencję MADE RESTAURANT.

Konkurs trwa do godziny 23.59 24 października 2018

 

Total 4 Votes
0

Tell us how can we improve this post?

+ = Verify Human or Spambot ?

Komentarze

komentarze

Podobne artykuły

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Polub nas na

103,169FaniLubię
42,400ObserwującyObserwuj
100ObserwującyObserwuj
100ObserwującyObserwuj
1,420SubskrybującySubskrybuj
Agencja Wrocławska

Ostatnie artykuły